В п’ятницю 28 травня вранці папа прилітає на Ґатвік, а далі поїздом на станцію Вікторія. Перед полуднем буде відправлена св. Літургія у Вестмінстері при участі всіх єпископів Англії та Валії.
Після обіду — візита у королеви в палаці Бакінґам. Увечері буде відправлене Богослуження для хворих і калік в Катедрі Совтварк та промова до Єпископської Конференції Англії та Валії у Вестмінстері.
В суботу 29 травня візита у кентерберійського архиєпископа та промова до представників Бритійської Ради Церков.
Після обіду Богослуження на Вемблей стадіоні, увечері — обід у архиєпископа Вестмінстеру.
Передбачається також зустріч з польською громадою та вірними.
В неділю 30 травня приїзд до Ковентрі та полудневе Богослуженя на летовищі. Увечері — приїзд до Ліверпулю і Служба Божа.
В понеділок 31 травня візитація у Манчестері та Служба Божа в Гітон Парку. Увечері від’їзд до Йорку. Привітання на перегоновому майдані й дальша подорож до Едінбурґу.
У вівторок 2 червня відвідини Валії. У Кардіфі папа відправить Службу Божу. Після обіду у тому ж Кардіфі у Нінян Парку відбудеться Свято Молоді Англії та Валії. Увечері — відлет папи Івана Павла II з Кардіфу до Риму.
* * *
Хоч офіційно пишеться і говориться, що папа приїжджає в першу чергу до своїх вірних (тобто католиків) у Великій Брітанії, але з пляну, як також коментарів англійської преси випливає, що заплянована візита має дещо ширші аспекти.
Візита у королеви, яка рівночасно є найвищим сувереном англіканської Церкви, а також візита у кентерберійського архиєпископа, діючого голови тієї ж Церкви, вказують, що обидвом сторонам ідеться, якщо не про поєднання, то хоч зближення і загладжування історичних непорозумінь. Може не так у богословсько-канонічному аспекті, як радше для зовнішнього ефекту. Обидві сторони шукають шляхів, як протиставитись сучасному натискові безбожного світу, що в однаковій мірі загрозливе для одних і других.
Це підтверджує, що візита не буде обмежуватись виключно до католиків Великої Брітанії.
Публічна опінія — поділена.
Візита заплянована на великі маси вірних і зацікавлених. Тому й приготування ведуться вже довший час й то доволі інтенсивно. Ідеться не про особисту безпеку папи, але також мається на увазі й приміщення для великої кількости людей, які хочуть бачити й чути папу. Все це потребує великого капіталовкладу, чого на початку не було передбачено. Властиво, йдеться про яких 6 до 10 мільйонів фунтів. Треба покрити цю суму грошей, якими Католицька Церква не розпоряджає, а уряд також не береться покривати. Господарську сторінку передано окремій корпорації, яка із продажі всяких сувенірів має покрити видатки. В цій справі ведеться широка дискусія між католиками, чи не перенаголошено комерційної сторінки. В повені всіх тих сувенірів та їх продавців може загубитись сама основна мета папської візити. Також підказують, чи не трактувати приїзд папи, як відвідини звичайного туриста. Дехто побоюється, знаючи, яку притягаючу силу має в собі особа сучасного папи, що це може вплинути на поважне збільшення католицької Церкви на Брітанських островах. Коли ж ідеться про ірляндських протестантів на чолі з Пейслі, то вони взагалі були проти візити папи і приготовляють демонстрації, а голову протестантської Церкви архиєпископа Рунція вважають зрадником протестантизму за те, що він приймає папу в Кентербері.
Так в загальному виглядають приготування до приїзду папи до Англії у травні цього року. В програмі також передбачена зустріч папи з польською громадою. Поляків на терені Англії живе вдесятеро більше, як українців, більшість з них — це католики. Українців-католиків в Англії за найкращими обчисленнями є біля 25,000 осіб. Поляки, хоч і мають свої окремі костели, проте числяться римо-католиками, як місцеві англійці чи ірляндці.
Наша Церква відмінна обрядово і структуально. Тому вона повинна бути окремо репрезентована під час візити вселенського архиєрея.
Насувається питання, чи маємо радіти з приводу приїзду папи до Англії? Чи маємо брати активну участь в цьому привітанні?
Ми в Англії маємо окремий жаль до прихильного нашій Церкві папи, бо, не зважаючи на настирливі наші прохання, крім численних обіцянок ми не діждались якоїсь розв’язки. Знаємо, що англійська єпископська конференція і сам архиєпископ Вестмінстеру піддержують позицію єпископа Августина. Мабуть, тому папа не може легко розв’язати цього конфлікту. В такій ситуації нашу Церкву напевно буде репрезентувати єпископ, який розгубив свою паству. Отже, яка це буде репрезентація? Єпископ без вірних?
Чи в такій ситуації можемо радіти приїздом голови Вселенської Церкви до Англії? Чи маємо збойкотувати приїзд папи? Такий крок був би нерозважним, бо допоміг би єп. Горнякові, даючи твердити, що ми виступаємо проти Апостольського Престола. Чи маємо демонструвати перед папою, проти того, що нашу Церкву репрезентує той, хто її свідомо руйнує? Важко знайти відповідь на ці питання
Знаємо, що немає такої ситуації, з якої не було би виходу. Час й наші безперебійні домагання можуть ще багато дечого змінити. Одне певне, що в обличчі можливих демонстрацій протестантів, в обличчі подавляючої кількости некатоликів, які братимуть участь у привітаннях, нам протипапських демонстрацій робити не годиться. До приїзду папи ще доволі далеко, тож нам треба використати цей час на проведення різних продуманих акцій.