Богослужбовий спів в Україні постійно перебував у центрі уваги Церкви й народу. Церковна єрархія виступала ініціатором багатьох освітніх реформ, в тому числі й заснування навчальних закладів, передовсім, дяко-учительських шкіл, що забезпечували парафії співочими кадрами з високим виконавським рівнем. В українських храмах, поруч із сакральною монодією (одноголосим співом), звучали повнозвучні хори, творилися нові багатоголосі твори на прославу Господа. Повсюдне володіння грамотою і вміння співати по нотах, спершу безлінійними, а з кінця XVI ст. – нотнолінійними ірмологіонами, з найдавніших часів привертало увагу чужинців.
Духовне поневолення Української Церкви в умовах комуністичного режиму спричинилося до занепаду церковного співу, який за роки Незалежності, на жаль, не став справжньою окрасою храмових богослужень. І головною причиною є відсутність системної та повноцінної церковно-музичної освіти.
З метою покращення невтішного становища Інститут Літургійних Наук Українського Католицького Університету (www.ils.org.ua) в особі його директора о. д-ра Петра Галадзи розробив нову Дяко-регентську програму, яка була ухвалена Вченою Радою УКУ, отримала благословення Львівського Архиєпископа владики Ігора (Возьняка), а також підтримку Синоду єпископів Києво-Галицького
Верховного Архиєпископства УГКЦ.
Цього літа, упродовж 2-23 серпня, успішно пройшов перший семестр Програми. Навчання відбувалося у стінах Свято-Успенської Унівської лаври. Воно згуртувало слухачів зі Львова та області, Івано-Франківська, Білої Церкви, навіть Білорусі.
Тритижневий курс Дяко-регентської програми вирізнявся насиченим ритмом життя студентів, котрі мали можливість самостійно провадити богослужіння у новозбудованому дерев’яному храмі Блаженних Климентія та Леонтія. Основними акцентами навчальної програми стали: активна участь у щоденній Вечірні, Утрені та Літургії, опанування практики крилосного співу, а також окремі практичні заняття з укладання богослужінь під керівництвом о. д-ра Петра Галадзи. Окрім того, учасники курсу прослухали лекції з літургійного співу (мґр. Максим Тимо, Андрій Шкраб’юк, УКУ), Богослужбового Уставу і Літургійного богослов’я (о. д-р Петро Галадза), сольфеджіо та теорії музики (мгр. с. Соломія Тесля, викл. консерваторії), вокалу (доц. консерваторії Олег Цигилик), хорової майстерності (Надія Поворозник, регент хору Архикатедрального собору Святого Юра, Львів), історії літургійного співу (д-р. проф. консерваторії Юрій Ясіновський).