В англійській частині цього журналу, в перекладі з французького, опубліковано довірочне становище ректора «Колеґіюм Руссікум» і провінційного голови східніх єзуїтів, священика французького походження отця Павла Майє, в справі Української Католицької Церкви й руху за її патріярхат. У цьому становищі о. Майє стверджує насамперед, що він, як дійсний католик, засуджує знищення большевицькою силою католицької церкви України і Закарпаття а потім приходить до опрокинення усіх прав на український патріярхат, вживаючи відомі нам концепти територіяльности, екуменізму, одної юрисдикції в державі, міжґенераційного відчуження (між нашими вірними) і компетенції Апостольського Престолу керувати церквою згідно з добром лиш всієї церкви.
На цій підставі о. Майє стверджує, що створення українського патріярхату (Римом) було б провокацією супроти большевиків, бо одинокою успішною методою політики з ними є лиш переговори, діялог і натиск зі зовні. Можна застановитися, твердить він, чи немає власне таких провокаторів серед промоторів українського патріярхату.
Як видно — становище о. Майє інтересне, і його повинен простудіювати кожний український мирянин, щоб знати силу, з якою слід нам звести найтяжчий бій. Але заки це зроблять українські миряни, то це вже частинно зробили італійські. Журнал «Іль Борґезе» в статті під наголовком «Брама з Бронзу, совєтський енкляв», зареаґував на виступ о. Майє короткою аналізою стосовних подій.
«Понтифікальна Колегія «Руссікум» — пише автор статті — змінила свою назву без дозволу папи і тепер називається «Русский Дом» (Ля Каза Русса). Її ректора, французького єзуїта, о. Павла Майє, називають тепер «Червоним Папою» задля його великих впливів на Східню Конгрегацію.
В «Русскім Домі» живуть три московські духовні, що нібито студіюють латинський обряд, а радше втягають ватиканські кола в большевицьку орбіту. Один, добре обізнаний і шанований ватиканськими колами казав мені нещодавно — каже автор статті — що Східня Конгрегація видає тепер величезні суми грошей єзуїтам, які занимаються Московською Церквою, так що Ап. Столиця ніколи досі не давала стільки грошей католицьким краям, що їх видає тепер православним москалям.
Сірі еміненції з Ватикану від сторіч ще не можуть пізнатися на русских; тимто «Червоний папа» всюди посилає своїх людей на ключеві місця, напр. у Сх. Конгрегації, в Університеті Пропаганди, до Атенеуму в Лятерані тощо. І так приятелі большевиків опанували ситуацію в Сх. Конгрегації, як також ватиканську дипломатію; а на Григоріянському Університеті викладають Маркса і Леніна; в Біблійному Інституті говорять про поблудження папів, а в Інституті Орієнтальних Студій величають московський імперіялізм і націоналізм.
Недавно під впливом «Червоного папи» відбулося зібрання єзуїтів в Pio де Жанейро при співучасті їх генерала о. Аруппе, і там було вирішено помагати соціялізації продукції і культури, при знесенні приватної власности і нести поміч революціонерам Півд. Америки. І так єзуїти в тих краях не говоритимуть про богослов’я, але про матеріялістичну антропологію й соціологію.
Єзуїти стали знаряддям у большевицьких намаганнях пенетрувати навіть протикомуністичні ради скитальців. У їх т. зв. «Місіях» працюють 345 священиків, але це є окрема цікава справа, що заслуговує на окрему увагу, бо довкруги ректора «Руссікуму» живуть большевицькі шпигуни. Кажуть, що тим ділом занимається велике число жінок, черниць і світських, і все це вони роблять за ватиканські гроші; італійська поліція перехопила чимало листів отих «папіс» до ректора «Русского Дому», чи Черв. папи, що йшли туди з Бельгії, Бразилії, Німеччини, Арґентіни, Франції й Італії. Покищо не називаємо їх на ім’я, але згадаємо про Церковний Інститут у Брукселі при вул. де ля Курон; в Парижі при руе де Рулль при вія Пізана в Римі і при вія Ляттуада в Міляно; в баварському Мюнхені при Рентґенштрассе Кірхенфервальтунґ; в Буенос Айрес при Гвенес 2964; в Сан Павльо в Бразилії при Руа Бон Пастор і т. д.
Всі оті жінки мають таємні контакти з большевицькими агентами згаданих країв, а свої вістки пересилають просто до «Червоного папи в Русскому Домі» в Римі.
Для злегшення тієї акції «Червоний папа» казав змінити назву «Місії» на назву «Екуменічні центри». Отак змінено фронтову фасаду, але «мафія з Русского Дому» діє в усьому світі.
Отож є конечним виявити роботу большевицьких агентів в Італії, хоч би вони вбирали священичі ряси. Публічна опінія домагається виведення на денне світло речі, які діються «поза бронзовими дверима» ТОБТО ВИКРИТИ МАНЕВР ВТРИМУВАТИ БОЛЬШЕВИЦЬКИЙ ЕНКЛЯВ (ячейку) у Ватикані.